søndag 16. september 2012

Ceramics Annual of America 2012

I helgen har jeg vært på en utrolig flott utstilling. Det er første gang jeg har vært på en utstilling der det bare vises keramiske verker. Veldig spennende og jeg ble ganske inspirert. 
Her er noe av kunstnerne:

Michelle Gregor - "Apprentice"

Kathy Pallie - "Yew", "Palm", "Pine"
Ble helt fasinert av at dette faktisk er leire, utrolig virkligheltsnært.

Jeff Downing - "Iris"
Dette er professoren min i keramikk :) Jeg er heldig!

David Kuroka - "Blue Ocean Ball"
En av de andre professorene i keramikk på SFSU.

Shalene Valenzuela - "Sew Very Happy I"
Denne kunstneren lager mange bruksgjenstander i leire, alt fra vesker til skøyter. 
Ready-made made.

Monica Chapon - "Passage"
Dette er en av mine favoritter! Hun har brukt opprullede dokumenter som for eksempel døds- og fødselsattester og dekket de med tynne lag leire som deretter blir brent. Dette verket handler om å gi slipp på, legge bak seg og bevege seg fremover. Vakkert!

Miguel Perez - "Dissolution-Resolution"

Evan Hobart - "Carbon Child #2"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar